2012. május 1., kedd

síkfőkúti túra

Hosszú hosszú hétvégénk első napján ApaGazdi elvitt minket egy kis hegymászós túrára.
Egertől 12 km-re lévő Síkfőkúton voltunk, azon belül is, a várhegyi kilátópontra látogattunk el. 

Még az útvonal elején található az Attila-forrás, melynek a tiltások ellenére sem tudtam ellenállni...megfürödtem benne :D

Folytatva a túrát, Én szinte kifáraszthatatlan voltam odafelé, olyannyira, hogy Gazdi még dobált is nekem egy fadarabot a hegyoldalba, azzal a szándékkal, hogy jobban fáradjak.

Gyönyörű táj fogadott minket a kilátópontnál, ezért az élményért tényleg érdemes ellátogatni a Várhegyre. 
Ott megpihentünk, fotóztunk, majd lassacskán indultunk visszafelé. :)


Hegyről lefelé már gyorsabb volt az iram. Szaladtunk, ahogy csak bírtunk és amíg bírtunk, hisz jól elfáradtunk, mire visszaértünk az Attila-forráshoz. Ekkorra már meg is száradtam, Gazdiék örömére.
A nap zárásaképpen pedig itt, a forrásnál és a vízéből kialakult hegyi tónál szalonnát sütöttünk. 
ApaGazdi elment fáért, Gazdi hagymát pucolt és előkészítette a szalonnákat, aztán  mikor épp senki sem figyelt, újra megmártóztam a hűűs tóban. Nah, ekkor aztán Gazdi nem kertelt tovább, kikötött egy padhoz. 
Zsírral csöpögtetett kenyérrel vigasztalódhattam, hisz nekem is járt a jóól megérdemelt jutalom. :)
A túra oda-vissza 6 km volt.