2011. október 12., szerda

Ivartalanítás vagy nem?

Ez itt Gazdi számára a Nagy Kérdés. 
Az állatorvos bácsi szerint bármikor várható a tüzelésem. Igaz, még nem teljesen vagyok vele tisztában, hogy mit is jelent ez, de Gazdi szerint ez természetes nőstény kutyáknál és akkor leszek ivarérett, ha már legalább egyszer tüzeltem, tehát ekkor lehetnének kiskutyáim.
Ezzel kapcsolatban Én nem tudok dönteni, erről Gazdi fog. 
Tudom, hogy ez nem könnyű neki, hisz szól mellette is érv, ellene is. Ám, ami mellette szól épp a mi helyzetünkben tényleg meggondolandó, hiszen nem szülhetek akárhová, akárki kertjébe. Megnehezítheti a dolgunkat abból a szempontból is, hogy keresünk egy családi házat, ahol az udvart is használhatnám és ha ott épp lenne egy másik kutyus, de kan, engem pedig nem tudnánk elzárni valahová, ahol biztonságban lehetnék, akkor megint csak nehéz helyzetbe hoznánk magunkat. Ráadásul, ha mégis lakásban maradnánk, akkor kényes lenne egy szőnyeges szobában a tüzelési időszak. Valamint még labiknál sajnos gyakori a nem ivartalanítottaknál az álvemhesség.
Ellene pedig szól az, hogy mégis csak ez a természet rendje, valamint, ha olyan helyen lakhatnánk valaha, ahol nyugodtan nevelhetnék kiskutyákat, Gazdi még szeretné is, hogy kicsi Queenik legyenek :)
Viszont ma voltunk a doktor bácsinál, -most nem makacskodtam, hogy nem akarok bemenni...- és mondta, hogy kutyáknak is van esemény utáni tabletta, úgyhogy ha mégis megtörténne a "baj", akkor sincs semmi veszve. Gazdi utánaolvasott ennek a csodaszernek, ám nem talált valami biztató információt róla, így ezt valószínű számításba sem fogja venni.
Ha esetleg valaki tudna neki segíteni tapasztalatok átadásával, véleménnyel, akkor azt megköszönném, hiszen Én csak bízni tudok benne, hogy jól fog dönteni, de persze ehhez minél több tanács kellene!